Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2011

Ταξιδεύω, γιατί είμαι περίεργος

Το ταξίδι είναι πάντα μία απόδραση. Ταξιδεύουμε για να αποφύγουμε την καθημερινότητα, για να γνωρίσουμε άλλους τόπους.
Προσωπικά ταξιδεύω γιατί είμαι περίεργος. Θέλω να δω τι γίνεται παραπέρα από το νησί μου.

Άλλοι το έκαναν από ανάγκη, όπως οι μετανάστες. Εγώ το κάνω γιατί έχω ταξιδιωτική εκπομπή. Κι όπως έλεγε ο πρώτος παθιασμένος ταξιδευτής, ο Ηρόδοτος, ταξιδεύουμε για να γνωρίσουμε «πολλών ανθρώπων άστεα και νόον».

Με την ευκαιρία θυμήθηκα μια καταπληκτική ιστορία του Πυθέα του Μασσαλιώτη, ο οποίος έκανε μυθικό ταξίδι πέρα από τις Ηράκλειες στήλες, το σημερινό Γιβραλτάρ. Έφτασε μέχρι την Ισλανδία. Όταν γύρισε, περιέγραψε το ταξίδι του με τρόπο καταπληκτικό που δεν τον πίστεψε κανένας. Ευτυχώς η Μασσαλία τον αποκατέστησε μόλις πριν μερικά χρόνια, στήνοντας μία προτομή του στην είσοδο του παλιού λιμανιού. Τα ταξίδια τα δικά μου, φυσικά δεν είναι σαν του Πυθέα, ούτε σαν του Κολόμβου. Πάντα όμως είναι μία απόδραση.

Ύστερα από τόσα ταξίδια πολλοί με ρωτούν αν έχω κάποια μυστικά.
Μυστικά δεν υπάρχουν . Εκείνο όμως που κάνω πάντα είναι να περπατήσω μέσα στους δρόμους της πόλης που επισκέπτομαι, φυσικά ν ακούσω τους ήχους της, να μιλήσω με τους απλούς ανθρώπους. Όταν πάω ακόμα και στο πιο κοντινό νησί αποφεύγω να μιλήσω με το Δήμαρχο. Μιλώ με απλούς ανθρώπους γιατί απ αυτούς μαθαίνω πιο ουσιαστικά πράγματα.

Από μικρός ταξίδευα με τη φαντασία μου. Ζωγράφιζα χάρτες με σινική μελάνη και τους πουλούσα σ ένα βιβλιοπωλείο. Το πρώτο μου μεγάλο ταξίδι ήταν το 82 στο Μπαλί. Με μία παρέα συμπολιτών μας Το κέρδος από την ενασχόλησή μου με τα ταξίδια είναι πως έχω δωρεάν φιλοξενία και εισιτήρια.

Στο μακρινά ταξίδια στο εξωτερικό νιώθω υπερήφανος όταν συναντώ ξένους που γνωρίζουν την Ελλάδα, τον Σωκράτη, τον Θεοδωράκη. Δεν θα ξεχάσω τον πιανίστα στο ξενοδοχείο στην Ταϊλάνδη που μου έπαιξε Μίκη.

Από την άλλη θυμώνω όταν αδικαιολόγητα κατηγορούν την πατρίδα μου. Τους λέω ένα "άντε ρε μαλ..." και ξεμπερδεύω. Κι επειδή δεν ξέρουν ελληνικά μου λένε κι ευχαριστώ από πάνω.

Ποιό είναι το καλύτερο ταξίδι; Αυτό που δεν έγινε ποτέ!
Ποιο θέλω να είναι το επόμενο ταξίδι; Θέλω να πάω στο Λας Βέγκας.
Συντάκτης: ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΥΣΤΙΛΙΑΔΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: