Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2012

Ωνάσης, ο σύγχρονος κόμης Μοντεκρίστο

«Όταν εγκατέλειπα τη φλεγόμενη Σμύρνη ένιωθα σαν τον κόμη Μοντεκρίστο… Ήθελα να βρω έναν θησαυρό αμύθητης αξίας και να επιστρέψω παντοδύναμος να εκδικηθώ αυτούς που κρέμασαν τον θείο μου, σκότωσαν τους Έλληνες, έκαψαν τα σπίτια μας… Αυτόν τον θησαυρό τον δημιούργησα μόνος μου και είδα δυνατούς της Γης, πολιτικούς, πρίγκιπες, καλλιτέχνες, να υποκλίνονται μπροστά μου, όπως και όμορφες και διάσημες γυναίκες… Έχω τη ψευδαίσθηση ότι κυβερνάω από το γραφείο μου ωκεανούς και ουρανούς, αλλά συχνά πατώντας στο χώμα, που το νιώθω πιο οικείο και δυνατό από άσφαλτο, τσιμέντο, μάρμαρο, συνειδητοποιώ ότι δεν είμαι παρά κόκκος άμμου του σύμπαντος… Το ίδιο ένιωσα κι όταν ξαναπάτησα το χώμα της γενέθλιας πόλης μου…».

Σαν σήμερα, 15 Ιανουαρίου 1906, γεννήθηκε ίσως ο πιο διάσημος Έλληνας των τελευταίων αιώνων. Ήταν ο άνθρωπος που έκανε τ’ όνομά του συνώνυμο του πλούτου και της δύναμης.
ΕΔΩ, σχετικό βίντεο.

Την ίδια μέρα με τον μεγιστάνα Ωνάση, γεννήθηκαν:
* Το 1622... ο μεγάλος Γάλλος θεατρικός συγγραφέας Μολιέρος. Γνωστά έργα του ο "Αρχοντοχωριάτης" και ο "Κατά Φαντασίαν Ασθενής".

* Το 1918... ο Γκαμάλ Άμπντελ Νάσερ, Αιγύπτιος στρατιωτικός, πραξικοπηματίας και πολιτικός Πρόεδρος της Αιγύπτου από το 1956 μέχρι το 1970.

* Το 1929... ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ, Αμερικανός Βαπτιστής πάστορας και ηγέτης του κινήματος για πλήρη ισοπολιτεία λευκών και μαύρων.

* Το 1949... ο ηθοποιός Πάνος Μιχαλόπουλος.

* Το 1954... ο τερματοφύλακας Νίκος Σαργκάνης.

Επιπλέον σήμερα έχουν γενέθλια ο γοητευτικός Άλκης Κούρκουλος (φωτό) και ο τερματοφύλακας του Ατρομήτου Χρυσόστομος Μιχαηλίδης, που κλείνει τα 37.

Δεν υπάρχουν σχόλια: